Maalesef gerçek şu ki…
Cars.com’un 2025’in ilk yarısında bayi envanteri üzerine yaptığı son araştırma, 30.000 doların altındaki yeni otomobil satışlarının düşüşe geçtiğini gösteriyor.
Araştırmaya göre, 30 bin doların altındaki segment, içindeki modellerin yüzde 92’sinin ithal olması sebebiyle gümrük vergilerinden en fazla etkilenen segment olarak belirtiliyor.
Çalışmada ayrıca, otomobil üreticilerinin hem alt hem de üst segment araç üretimini artırdığı, orta segment modellerde ise hafif bir düşüş yaşandığı vurgulanıyor.
Genel olarak fiyatların yükseldiği bir dönemde, alt segmentteki modeller net bir tercih olurken, üst segmentteki modeller daha fazla kar getirebilir.
Model çeşitliliğinin değiştirilmesi, tarifelerin bazı etkilerini azaltabilir gibi görünüyor.